Korzyści z przeprowadzania badań marketingowych branży ogrodniczej

badania rynku

Jak dużo osób ma dostęp do przestrzeni ogrodowych? Jak duży odsetek Polaków hoduje rośliny na użytek własny? Jak dużo osób korzysta z asortymentu grillowego? Na te i wiele innych pytań pozwala uzyskać odpowiedzi badanie marketingowe branży ogrodniczej. Kto może je zlecić i jakie wynikają z tego główne korzyści?

Poznać specyfikę rynku i profil konsumentów

W każdej branży jednymi z najbardziej użytecznych informacji są te dotyczące rynku oraz konsumentów. Pozwalają one budować zarówno krótkoterminową, jak i długoterminową strategię działania i umożliwiają zwiększyć konkurencyjność przedsiębiorstwa. Dane te są niemniej ważne w branży ogrodniczej, okazuje się bowiem, że 3 na 5 osób w Polsce spędza w sezonie letnim czas w takiej przestrzeni przynajmniej jeden raz w tygodniu. Warto jednak dowiedzieć się choćby tego, jak dużo z tych osób posiada własne działki oraz czy hodują one warzywa i owoce.

Aby to zrobić, przeprowadza się badania marketingowe branży ogrodniczej, które dają odpowiedzi również na szereg innych, bardzo istotnych pytań.

Kto zleca badania marketingowe branży spożywczej?

Zlecanie takich badań to domena różnych interesariuszy rynku. Zazwyczaj są to jednak:

Dzięki danym płynącym z tego typu analiz mogą oni zdecydowanie lepiej poznać swoich docelowych klientów i tworzyć dla nich lepsze produkty, osiągając tym samym większe zyski.

Jakie są korzyści z przeprowadzania badań marketingowych branży ogrodniczej?

Badania marketingowe to zawsze nieocenione źródło użytecznych informacji dotyczących klientów i rynku. Korzyści z nich płynące mogą być więc wielorakie, od zwiększenia konkurencyjności, przez zrozumienie bieżących trendów, aż po sprawdzenie efektywności planowanych kampanii reklamowych.

Ogółem korzyści obejmują maksymalizację zysków oraz minimalizowanie strat wynikających z podjęcia niewłaściwych decyzji, niedopasowanych do informacji płynących od grupy docelowej.

Jakimi metodami przeprowadza się badania marketingowe branży ogrodniczej?

Technik za pomocą których można zrealizować badanie marketingowe branży ogrodniczej jest wiele. Stosowaną najczęściej jest technika CAWI, czyli wywiadu wspieranego komputerowo, pozwalająca dotrzeć bezpośrednio do dużej grupy respondentów i to dobranych według ściśle określonych kryteriów.

Kolejną metodą jest CATI, czyli wywiad telefoniczny, który ma zarówno szereg zalet, jak i wad. Głównym atutem jest w tym przypadku rzetelność oraz dokładność, przy czym kontakt z respondentem jest ograniczony, przez co nie można wychwycić elementów komunikacji niewerbalnej ankietowanego.

Warte uwagi są też badania fokusowe przeprowadzane w celu dogłębniejszego poznania określonych zjawisk. Zazwyczaj wspierają one inne formy realizacji badań.

Przeprowadzaniem badań marketingowych branży ogrodniczej oraz firm dla wielu innych sektorów, zajmuje się Centrum Badawczo-Rozwojowe Biostat®. Jego eksperci przejmą na siebie nie tylko wybór najlepszych metod, ale również opracowanie hipotez i przygotowanie reportu na podstawie uzyskanych danych.