Jak ważne są ankiety oceniające szkolenia oraz wydarzenia?
Z pewnością słyszeliśmy nie raz o badaniach satysfakcji klientów, czy świadomości marki, jednak czy kiedykolwiek przeprowadzaliśmy ankiety oceniające szkolenia, bądź wydarzenia? Często są one pomijane w firmach, lecz tak nie powinno się dziać. Warto, więc przyjrzeć się ich zaletom, aby zrozumieć dlaczego warto o nich pamiętać.
Ankiety oceniające szkolenia
Szkolenia pracowników to nieoceniona inwestycja, która pozwala utrzymać firmę w czołówce najnowszych trendów i stymulować zarówno rozwój firmy, jak i pracowników. Istnieją różne rodzaje ankiet stosowanych podczas prowadzenia szkoleń, ale ta konkretna metoda umożliwia pracownikom wyrażenie swojej opinii na temat jakości szkolenia, jego przydatności, a także wskazania, jak dobrze poradził sobie prowadzący. Jest to zautomatyzowany sposób na określenie, czy ważne tematy szkolenia zostały zrozumiane właściwie i na jak najszybsze rozwiązanie ewentualnych problemów. W rzeczywistości używając formularza oceny szkolenia, instruktor może wykorzystać natychmiastową informację zwrotną, nawet w czasie zajęć. Twoje ankiety powinny być zaopatrzone w pytania, które zawierają:
- prośbę o ocenę jakości szkolenia, prezentacji, czy prezentera.
- pytanie o to, które tematy podczas szkolenia były przydatne, a które nie.
- w jaki sposób szkolenie może być zastosowane w pracy.
Ankiety oceniające szkolenia mogą pomóc w rozwoju Twojej firmy poprzez:
- zapewnienie jakości szkolenia i ocenienia zarówno trenerów, jak i uczestników.
- zwiększenie satysfakcji i produktywności uczestników.
- ciągłe doskonalenie wszystkich aspektów szkolenia i dostosowanie wysiłków personelu szkoleniowego.
Ankiety oceniające wydarzenia
Kwestionariusz oceny wydarzenia jest specyficznym rodzajem ankiety. Zwłaszcza, gdy Twoja firma organizuje własne wydarzenia, ważne jest, aby po ich zakończeniu zmierzyć ich sukces. Jednak nawet po uczestnictwie w imprezie, na której miałeś własne stoisko, możesz uzyskać przydatne informacje, pytając uczestników o ich wrażenia. Pamiętaj, że choć Ty możesz uważać, że każdy aspekt Twojego wydarzenia był sukcesem, dla niektórych uczestników może tak nie być. Postaw sobie wyzwanie, aby ankieta ewaluacyjna była jak najkrótsza, a jednocześnie dawała możliwość oceny każdego aspektu wydarzenia. To nie musi być nudne! Utrzymuj ton głosu zgodny z atmosferą samego wydarzenia. Używaj pytań takich jak:
- Jak oceniłbyś miejsce/program/catering/...?
- Jaki był Twój ulubiony aspekt wydarzenia?
- Czy poleciłbyś kolejną edycję znajomym lub współpracownikom?
Wykorzystaj ewaluację wydarzenia, aby rozwinąć swój biznes i swoje wydarzenie:
- uchwyć szczere i chwilowe spostrzeżenia oraz opinie uczestników.
- daj swojej publiczności możliwość interakcji z Twoją marką.
- dzięki temu, że ankieta będzie krótka i łatwa, otrzymasz więcej szczerych i po prostu więcej odpowiedzi z bezcennymi danymi, które pomogą Ci ulepszyć kolejne wydarzenie.
Jak widać przedstawione rodzaje ankiet są bardzo istotne. Dzięki nim osoby zarządzające przedsiębiorstwem uzyskają wiele cennych, niezbędnych oraz wartościowych opinii zarówno od pracowników, jak i odbiorców, czyli klientów oraz potencjalnych klientów. Właściciele firm będą wiedzieli, jak organizować następne szkolenia oraz jak zmodyfikować wydarzenia, aby były zgodne z oczekiwaniami osób zatrudnionych, a także grupy docelowej.