4 wskazówki, aby zwiększyć liczbę odpowiedzi zwrotnych w ankiecie CAWI

badania ankietowe

Każdy z nas przeprowadza ankiety CAWI, aby zdobyć wiele cennych informacji. Jednak, gdy zbierzemy niewystarczającą ilość danych możemy nie wyciągnąć odpowiednich wniosków do dalszych działań. Co zrobić, aby zwiększyć ilość otrzymywanych odpowiedzi zwrotnych od respondentów? Istnieje kilka wskazówek, które na pewno się przydają.

Zaprojektuj angażującą ankietę CAWI

Szablony ankiet, pytania i interfejs użytkownika powinny być na tyle angażujące, aby przyciągnąć uwagę Twojej grupy docelowej. W dzisiejszych czasach oprogramowanie do ankiet online, takie jak SurvGo™ oferuje wiele motywów ankiet, które sprawiają, że ankieta CAWI jest bardziej angażująca. Wysyłając ankietę internetową swojej grupie docelowej upewnij się, że:

W sposób przemyślany korzystaj z ankiet CAWI

Jak w prosty sposób poprawić współczynnik odpowiedzi w ankiecie? Najlepszym sposobem na poprawienie współczynnika odpowiedzi jest mądre wykorzystanie kanału ankiety CAWI. Upewnij się, że używasz kanału, z którego Twoja grupa docelowa korzysta dość często. Na przykład, jeśli komunikujesz się ze swoimi klientami poprzez kanały social media, lepiej jest udostępnić link do ankiety w mediach społecznościowych. Jeśli jesteś właścicielem aplikacji mobilnej, korzystniej jest przeprowadzić ankietę w aplikacji. Kanał, którego użyjesz do przeprowadzenia ankiety online ma ogromny wpływ na wskaźnik uzyskiwanych odpowiedzi. Pamiętaj, że możesz łączyć kanały, aby uzyskać większą widoczność i skutecznie zwiększyć współczynnik odpowiedzi.

Zapewnij zachęty

Czasami po prostu nie możesz poprosić potencjalnych respondentów, aby wypełniali Twoje ankiety CAWI za darmo. Bez względu na to jak bardzo się starasz i jak bardzo trzymasz się zasad, znajdą się osoby, które potrzebują czegoś więcej, aby wypełnić Twoją ankietę. Spróbuj dostarczyć im bodźców, które sprawią, że wypełnią Twoją ankietę poprawnie. Ludzie nie będą mogli zignorować ankiety, jeśli zaoferujesz im karty podarunkowe, zniżki lub inne nagrody. Jednak stosowanie zachęt pieniężnych zależy od budżetu firmy i grupy docelowej. Stosując zachęty w ankietach, dobrze poznaj swoją grupę docelową.

Prywatność musi być priorytetem

Sposób, w jaki organizacja przechowuje i zabezpiecza dane klientów ma duży wpływ na działalność firmy. Obecnie mamy do czynienia z erą inteligentnych konsumentów, którzy bardziej niż kiedykolwiek wcześniej obawiają się udostępniać swoje dane osobowe firmom. Firmy na całym świecie koncentrują się bardziej na utrzymaniu bezpiecznych praktyk podczas prowadzenia działalności. Dlatego, aby zapewnić sobie wysoki wskaźnik otwarć, musisz umieścić w mailu z ankietą CAWI wyraźne zastrzeżenie dotyczące prywatności. Możesz chronić swoje ankiety także poprzez ograniczenie dostępu za pomocą hasła. Dodatkowo, używając pojedynczego logowania, wybierania adresów IP, własnych domen, możesz zapewnić bezpieczne i pewne wypełnianie ankiet. Udostępniając w ten sposób ankietę możesz się spodziewać wysokiego współczynnika odpowiedzi bez żadnych wątpliwości.

Oto wskazówki, których musisz przestrzegać, aby uzyskać więcej odpowiedzi na udostępnioną ankietę niż kiedykolwiek wcześniej. Aby zachęcić odbiorców do wypełnienia ankiety CAWI, wyraź swoją troskę, pokaż im, że cenisz ich opinię. Postaw się na miejscu swoich odbiorców i zaprojektuj ankietę w najprostszy sposób, aby ułatwić im ten proces.